- Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)
Τη στιγμή που η κυβέρνηση ανακοινώνει προς όλες της κατευθύνσεις ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μονόδρομο για την αγορά και θα την στηρίξει με κάθε δυνατό τρόπο κάποια στελέχη της φαίνεται ότι ξέχασαν να… συμπεριλάβουν
στις φοροαπαλλαγές κάποια ηλεκτρικά οχήματα.Ο λόγος για τα επαγγελματικά ηλεκτρικά van τα οποία ούτως ή άλλως εκπέμπουν μηδενικές εκπομπές CO2 και επιδοτούνται μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά αλλά όπως αποδείχθηκε κάποιοι επαναλαμβάνουμε πως ξέχασαν να τα συμπεριλάβουν στα οχήματα με Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να επικρατεί ένα χάος στις Εφορίες και κάποιες να επιβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας και κάποιες άλλες να τα εντάσσουν στην κατηγορία των οχημάτων με Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας.
Μετά από έρευνα που πραγματοποίησε το Newsauto.gr διαπίστωσε ότι τα επαγγελματικά ηλεκτρικά van ενώ πληρούν όλες τις προϋποθέσεις των οχημάτων με μηδενικές εκπομπές CO2 και επιδοτούνται μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά δυστυχώς δεν έχουν εξαιρεθεί από την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να πληρώνουν κανονικά τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία υπολογίζονται σύμφωνα με το μικτό βάρος τους και όχι με τις εκπομπές CO2!
Ωστόσο επειδή κάποιες εφορίες είχαν ήδη τοποθετήσει τα εν λόγω οχήματα στα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας φαίνεται ότι το online σύστημα του υπουργείου Οικονομικών διαπίστωσε το λάθος και απέστειλε αναδρομικά στους ιδιοκτήτες τους να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας παλαιότερων ετών και μάλιστα προσαυξημένα κατά 50% όπως ορίζει η νομοθεσία περί μη έγκυρης εξόφλησης των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού van έως 1,5 τόνο θα πρέπει να καταβάλει ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 75 ευρώ ενώ αντίστοιχα ο ιδιοκτήτης ενός van έως 3,5 τόνους θα πρέπει να πληρώνει 105 ευρώ για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Αν κάποιος δεν πλήρωσε τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2020 από λάθος της Εφορίας για το ηλεκτρικό van του έως 1,5 τόνο καλείται να πληρώσει 112,5 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται η προσαύξηση 50%) ή 154,5 ευρώ αν πρόκειται για όχημα έως 3,5 τόνους.
Ενημέρωση από τον Οκτώβριο του 2020
Ο κορωνοϊός και τα τεράστια δημοσιονομικά προβλήματα φαίνεται ότι ήταν αρκετά για κάποια στελέχη της κυβέρνησης ώστε να ξεχάσουν να εξαιρέσουν τα επαγγελματικά ηλεκτρικά van από την καταβολή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας και μάλιστα όπως αποδεικνύεται το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.) είχε ενημερώσει τα συναρμόδια Υπουργεία για αυτή την αδικία που πήγαινε να συντελεστεί από τον Οκτώβριο του 2020.
Ειδικότερα όπως ανέφερε το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας ως και Μεταφορών και Υποδομών είχε ζητήσει, εν όψει της εξαγγελίας των Τελών Κυκλοφορίας του 2021, να διορθωθεί η αβλεψία της μη απαλλαγής των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μηδενικής ρύπανσης της κατηγορίας των επαγγελματικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου από τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Όπως ανέφερε στην επιστολή του το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.: «Η άνιση μεταχείριση αυτής της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η αγορά των οποίων μάλιστα επιδοτείται μέσω της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», είναι παντελώς αδικαιολόγητη αφού απέμειναν να αποτελούν την μοναδική κατηγορία αυτοκινήτων μηδενικής ρύπανσης που καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας υπό τις σημερινές συνθήκες φορολόγησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Τα αυτοκίνητα αυτά διακινούν πρόσωπα, παρέχουν υπηρεσίες και διανέμουν ελαφρά φορτία κινούμενα συνεχώς μέσα στα αστικά κέντρα και θα έπρεπε κατά προτεραιότητα να επιδιωχθεί η αντικατάστασή τους με ηλεκτρικά προκειμένου να εξοικονομηθεί ενέργεια, να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας στις πόλεις και να μειωθεί η στάθμη του θορύβου. Η απαλλαγή τους επομένως από τα τέλη κυκλοφορίας ως ένα από τα κίνητρα θα έπρεπε να έχει εφαρμοστεί εξ’ αρχής όχι μόνο για λόγους ίσης μεταχείρισης με όλα τα άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και για ουσιαστικούς και πρακτικούς λόγους.»
https://www.newsauto.gr/