5 Σεπ 2022

Τα δύο σενάρια για φθηνό εισιτήριο στα Μέσα Μεταφοράς


 Με το πακέτο της ΔΕΘ να είναι υπό τελική διαμόρφωση, η κυβέρνηση επιβεβαίωσε χθες δια του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου το δημοσίευμα του "ΘΕΜΑτος" την Κυριακή για τις σκέψεις επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών, προκειμένου οι πολίτες να... χρησιμοποιούν λιγότερο τα αυτοκίνητά τους και να μειώσουν το κόστος για τον οικογενειακό προϋπολογισμό.


Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, δύο είναι τα βασικά σενάρια στο τραπέζι της κυβέρνησης που έχουν συζητηθεί για φθηνότερα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες. Το πρώτο είναι περισσότερο οριζόντιο και προβλέπει τη μεγάλη μείωση των τιμών των μηνιαίων καρτών για τις αστικές συγκοινωνίες και για τους νυν κατόχους και για όσους θα τις προμηθευτούν από εδώ και πέρα. Σήμερα το κόστος είναι στα 30 ευρώ τον μήνα και η συζήτηση είναι να γίνει μια ουσιαστική μείωση π.χ. στην περιοχή των 15 ευρώ.

Η άλλη εναλλακτική που είναι περισσότερο στοχευμένη για τους νέους ανθρώπους είναι, για ορισμένους μήνες, να υπάρξει δωρεάν μετακίνηση των νέων ως 25 ή 30 ετών με τα ΜΜΜ. Όπως είναι προφανές, η διεύρυνση του ηλικιακού ορίου σημαίνει και αύξηση του κόστους του μέτρου. Η Γερμανία, πάντως, υιοθέτησε το μέτρο της πώλησης μηνιαίων καρτών για τα ΜΜΜ αντί 9 ευρώ για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες, με την επιβατική κίνηση να εκτοξεύεται. Βεβαίως, όπως υπογραμμίζει αρμόδιος παράγων στο protothema.gr, το κρίσιμο στην ελληνική περίπτωση είναι να βρεθούν οι πόροι κεντρικά, από το ΓΛΚ ή από άλλες πηγές, καθώς, παρά την αύξηση της επιβατικής κίνησης το τελευταίο διάστημα, το budget των αστικών συγκοινωνιών δεν αντέχει μια τέτοια παρέμβαση.