Τα θέματα της οδικής ασφάλειας βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των περισσότερων χωρών της Ευρώπης, οι οποίες προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τα θύματα από τροχαία ατυχήματα.
Η έμφαση δίνεται πλέον στους νέους οδηγούς,
οι οποίοι αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο μέρος των εμπλεκόμενων αλλά και των θυμάτων από τα ατυχήματα που προκύπτουν στους δρόμους.Είναι ενδεικτικό ότι στην Βρετανία, οι επίσημες στατιστικές αναφέρουν ότι οι ηλικίες μεταξύ 17 και 29 ετών ευθύνονται για το 30% των τροχαίων ατυχημάτων και το 26% των θανάτων για το 2022.
Και αυτό παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα αντιπροσωπεύει μόνο το 14% των κατόχων άδειας οδήγησης.
Στην Βρετανία λοιπόν μελετάται ένα ακόμα πιο αυστηρό μέτρο. Η πρόταση την οποία μελετά η κυβέρνηση αφορά τους νέους οδηγούς έως 25 ετών, οι οποίοι, αν περάσει αυτό το μέτρο, δεν θα μπορούν να μεταφέρουν άλλους επιβάτες έως 25 ετών μέχρι να συμπληρώσουν το ένα έτος από την ώρα που πήραν το δίπλωμά τους.
Η διάταξη αυτή συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα σε πολλά ακόμα αυστηρά μέτρα, όπως την απαγόρευση κυκλοφορίας τις νυχτερινές ώρες, την μηδενική ανοχή στο αλκοόλ, την αυστηρή επιτήρηση της χρήσης κινητών τηλεφώνων, ακόμα και περιορισμούς στην ισχύ των κινητήρων των αυτοκινήτων.
Η όλη αυτή δραστηριότητα έχει ξεκινήσει από την Sharron Huddleston, η οποία έχασε την κόρη της Caitlin 18 ετών που σκοτώθηκε μαζί με τον συνομήλικο φίλο της σε τροχαίο ατύχημα το 2017.
Από τότε η Huddleston πιέζει τις κυβερνήσεις της Βρετανίας στο να προχωρήσουν σε πιο αυστηρά μέτρα για την ασφάλεια των νέων οδηγών, υποστηρίζοντας ότι πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα προς αυτή την κατεύθυνση.