Σε δοκιμαστική καθέλκυση, της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ», της ελληνικής FDI, προχώρησε η γαλλική εταιρεία Naval Group, σύμφωνα με φωτογραφίες που δημοσίευσε το σάιτ Naval News, στις οποίες φωτογραφίες αποκαλύπτεται ότι το σκάφος είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο... ναυπήγησης ακόμα και δεν πρόκειται να κηρυχθεί επιχειρησιακό στα τέλη του 2026 στην καλύτερη περίπτωση,
Βάσει των φωτογραφιών που δημοσιεύθηκαν, το σκάφος θα ολοκληρώσει τη ναυπήγησή του και τις δοκιμές στην Γαλλία το ενωρίτερο τα μέσα του 2025 και θα ενταχθεί σε υπηρεσία μετά από ένα χρόνο έλευσής του στην Ελλάδα, προς τα τέλη του 2026 περίπου.
Ρεαλιστικότερη προσέγγιση για πλήρη ανάληψη υπηρεσίας της FDI, μιας υποβαθμισμένης έκδοσης της Belh@rra Hellenique, στο ΠΝ, είναι το 2027.
Κατά τρόπο σαφώς αποικιακό, η κυβέρνηση πληρώνει στους Γάλλους από το 2022 ως και το 2025 τα 2,65 δισ. ευρώ από τα συνολικά 3,23 δισ. ευρώ του κόστους των FDI!
Δείτε τον σχετικό πίνακα:
– περίπου 1,168 δισ. ευρώ πληρώθηκαν το έτος 2022,
– περίπου 517.000.000 ευρώ θα πληρωθούν το έτος 2023,
– περίπου 479.000.000 ευρώ για το έτος 2024,
– περίπου 490.000.000 ευρώ για το έτος 2025,
– περίπου 271.000.000 ευρώ για το έτος 2026,
– περίπου 181.000.000 ευρώ για το έτος 2027,
– περίπου 109.000.000 ευρώ για το έτος 2028,
– περίπου 22.000.000 ευρώ για το έτος 2029.
Δηλαδή μέχρι το 2025 η Ελλάδα θα έχει πληρώσει το 80% του κόστους των τριών πλοίων και θα έχει παραλάβει… τίποτα!
Ελπίζεται το πρώτο σκάφος να είναι επιχειρησιακά έτοιμο (δηλαδή να έχει παραδοθεί το 2025 και οι δοκιμές του να έχουν ολοκληρωθεί το το 2026), το δεύτερο σκάφος το 2028 (αποκλείεται…) και το τρίτο σκάφος -αν όλα πάνε καλά- το 2030, με πιθανότερη ημερομηνία το 2032.
Όμως οι πρώτες δύο φρεγάτες θα παραδοθούν με τα ΜΙΣΑ (!) όπλα και θα ακινητοποιηθούν βάσει της σύμβασης για έξι μήνες για να λάβουν την διαμόρφωση της τρίτης φρεγάτας, η οποία θα έχει πλήρη όπλα!
Τα δύο πρώτα σκάφη θα έχουν τις μισές αντιαεροπορικές δυνατότητες, μέχρι και την ολοκλήρωση και της τρίτης φρεγάτας, κάπου στο 2030-2032, οπότε τότε θα τοποθετηθούν τα «κελιά» με τους επιπλέον 16 πυραύλους α/α τύπου ASTER-30.
Αυτά που θα παραδοθούν στο ΠΝ μέχρι το 2030, θα είναι εξοπλισμένα μόνο με 16 α/α βλήματα ASTER-30, αντί των 32!
Eπίσης το πρώτο και το δεύτερο σκάφος που ναυπηγούνται στα γαλλικά ναυπηγία θα στερούνται και του αντιβληματικού συστήματος RAM που θα τοποθετηθεί και αυτό μεταξύ του 2030-32!
Δηλαδή θα είναι παντελώς ακατάλληλα και πολύ εύκολοι στόχοι για το τουρκικό Ναυτικό μέστι τότε, με μηδενικές αντιπυραυλικές δυνατότητες!
Όλα αυτά υποτίθεται για να επιταχυνθεί η ναυπήγηση των FDI και να μπουν στην ίδια γραμμή παραγωγής με τις γαλλικές FDI.
Μετά από όλα αυτά θα περίμενε κάποιος μια χαμηλότερη τιμή περίπου μειωμένη κατά 15-20% τουλάχιστον για τα επόμενα δέκα χρόνια (το 40% σχεδόν του κόστους προμήθειας μιας φρεγάτας αντιστοιχεί στο οπλικό φορτίο), καθώς τα σκάφη θα έρθουν σε διαμόρφωση της ιταλικής κορβέτας τύπου FCX 30, δηλαδή θα έχουν την ίδια διαμόρφωση οπλικού φορτίου.
Λάθος! Το κόστος κτήσης των τριών σκαφών αντί να μειωθεί καθώς θα έχει την μισή διαμόρφωση βλημάτων του συστήματος μάχης τελικά ανέβηκε κατά 9% χωρις να έχουν δοεθεί οι κατάλληλες εξηγήσεις αγγίζοντας τα 3.237 δισεκατομμύρια ευρώ!
Έτσι οι FDI έρχονται στο επίπεδο των σκαφών συνοδείας του γαλλικού Nαυτικού όταν ναυπηγηθούν κάτι που τα κάνει ακατάλληλα για τις ελληνικές επιχειρησιακές ανάγκες.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι είναι η δεύτερη κρίσιμη έκπτωση στο οπλικό φορτίο των FDI γιατί δεν θα είναι εξοπλισμένες με τους πυραύλους cruise SCALP NAVALE που καταργήθηκαν από την τελική διαμόρφωση αποτρέποντας έτσι την μεταμόρφωση του ΠΝ σε στρατηγικό όπλο.
Δυστυχώς η μεγαλύτερη και πιο κρίσιμη προμήθεια για μία φρεγάτα με 8 βλήματα cruise SCALP Naval, 24 ASTER-30, πυροβόλο STRALES και σύστημα RAM και ECM κλπ. μετατρέπεται από ένα σκάφος ναυτικής κυριαρχίας σε ένα πανάκριβο πλοίο προορισμένο να βυθιστεί στην πρώτη υψηλής έντασης ναυτική σύγκρουση καθώς θα είναι αδύνατον να παίξει στις επιθέσεις κορεσμού με τόσο μικρό οπλικό φορτίο.
Το πλοίο δεν διαθέτει ούτε σύστημα Strales στο κύριο πυροβόλο (που θα έδινε αντιπυραυλική δυνατότητα), ούτε κάποιο σύστημα ανίχνευσης και στοχοποίησης IRST για αύξηση της επιβιωσιμότητάς του!
Υπενθυμίζεται ότι η επίσημη τελετή καθέλκυσης της πρώτης ελληνικής φρεγάτας FDI HN με την ονομασία «Κίμων – F 601» θα πραγματοποιηθεί στις 4 Οκτωβρίου, παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων.
«Καλοτάξιδο» θα μπορούσαμε να πούμε αλλά όπως και στις πλημμύρες, χωρίς αντιπυραυλικά τα επόμενα δέκα χρόνια, χωρίς σουίτες ηλεκτρονικού πολέμου και χωρίς βλήματα cruise το μόνο που μπορούμε να ευχηθούμε είναι να μην χρειαστεί να πολεμήσουν…