Τεράστιες διαστάσεις έχει λάβει τους τελευταίους έξι μήνες η απάτη με τα δέματα «μαϊμού» από τα ΕΛ.ΤΑ., με ανυποψίαστους πολίτες να πέφτουν στα δίχτυα επιτηδείων, που τους τάζουν προϊόντα αξίας με μόλις δύο ευρώ!
Συγκεκριμένα, απατεώνες υποδύονται τους υπαλλήλους των ΕΛ.ΤΑ. και μέσω σελίδας στο Facebook ισχυρίζονται ότι πουλάνε δέματα που έχουν μείνει παρατημένα στα Ελληνικά Ταχυδρομεία αντί 2 ευρώ. Ανάμεσα στα δέματα υποστηρίζουν πως υπάρχουν τάμπλετ, μηχανές καφέ, τσάντες και πιστολάκια και με τον τρόπο αυτό «ψαρεύουν» αφελείς χρήστες του διαδικτύου.
«Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, η εταιρία ΕΛ.ΤΑ. Hellenic Post πρέπει να απορρίπτει τα ανείσπρακτα δέματα μία φορά τον χρόνο. Ωστόσο, προσφέρει τη δυνατότητα να λάβετε τυχαία δέματα μόνο με 2 ευρώ. Μέσα σε αυτά τα δέματα μπορείτε να ανακαλύψετε εκπληκτικά αντικείμενα, από τάμπλετ και μηχανές καφέ μέχρι βιβλία και τσάντες» γράφουν οι απατεώνες στις αναρτήσεις τους για να γίνουν πιο πειστικοί.
Παράλληλα, αναρτούν και φωτογραφίες με δέματα γεμάτα με υψηλής αξίας αντικείμενα, ενώ κάτω από την κάθε φωτογραφία υπάρχουν πανομοιότυπα σχόλια από φαινομενικά αληθινά αλλά στην πραγματικότητα ψεύτικα προφίλ, που… ευχαριστούν την εταιρία για την «πραγματική ευκαιρία». Οι απατεώνες ζητάνε σε όποιον επικοινωνήσει μαζί τους τον τραπεζικό λογαριασμό και τους κωδικούς του για να γίνει η πώληση και φυσικά όποιος αφελείς τα δώσει αυτά χάνει τα λεφτά του.
Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα μιας τέτοιας σελίδας που δημιουργήθηκε στο Facebook πριν από δύο εβδομάδες, ωστόσο, όπως εξήγησε ο διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας των ΕΛ.ΤΑ. Λάζαρος Λαζαρίδης, πρόκειται για μόνο μία από τις πολλές το τελευταίο εξάμηνο. Οπως διευκρινίζει, πρόκειται για μια βιομηχανία παγκόσμιου επιπέδου.
«Είναι κάτι το οποίο γίνεται παγκοσμίως, απλά από χώρα σε χώρα αλλάζει η ετικέτα. Στο εξωτερικό υπάρχουν ανάλογες απάτες με πρόσχημα την εταιρία Amazon, ενώ στην Ελλάδα για τα ΕΛ.ΤΑ.» εξηγεί.
Ο ίδιος σημειώνει ότι στην Ελλάδα η απάτη με το «ξεχασμένο δέμα» πρωτοεμφανίστηκε τον Απρίλιο του 2023, με την εταιρία να έχει κινηθεί νομικά. «Εχουμε κάνει όλες τις νομικές ενέργειες, έχουμε απευθυνθεί στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και στις αρμόδιες Αρχές. Ωστόσο, είναι μία πάρα πολύ δύσκολη διαδικασία, γιατί μόλις κλείσει ένα site ανοίγουν άλλα δέκα» συμπληρώνει.
Ενδεικτικό των διαστάσεων που έχει λάβει το φαινόμενο είναι το γεγονός ότι καθημερινά το κέντρο εξυπηρέτησης πελατών των Ελληνικών Ταχυδρομείων δέχεται δεκάδες τηλεφωνήματα από πολίτες που θέλουν να εξακριβώσουν εάν η ιστορία με τα χαμένα δέματα είναι απάτη. «Δεχόμαστε γύρω στα 20-50 τηλεφωνήματα την ημέρα γι’ αυτό το θέμα. Χαιρόμαστε για αυτούς που ρωτάνε, γιατί δεν θα πέσουν θύματα, αλλά λυπόμαστε γι’ αυτούς που δεν παίρνουν τηλέφωνο και το έχουν πιστέψει» σημειώνει ο κ. Λαζαρίδης και καταλήγει:
«Εφιστούμε την προσοχή στο καταναλωτικό κοινό. Τα ΕΛ.ΤΑ. ποτέ δεν θα ζητούσαν σε κάποιον να παραλάβει ένα δέμα που δεν παρήγγειλε ή να αγοράσει ένα δέμα, και πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί όταν βάζουν τα στοιχεία της κάρτας τους».