22 Οκτ 2025

Η ανακοίνωση μνημείο της Μασούτης που διαφημίζει μειώσεις τιμών... στον αέρα - Τα όρια της παραπλάνησης των καταναλωτών

 

Οι αλυσίδες super market ανακοίνωσαν μειώσεις τιμών για τη συγκράτηση -όπως αναφέρουν της ακρίβειας- και ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος έσπευσε να πανηγυρίσει.

Όμως πέρα από τα παρατράγουδα όπως η μείωση στις καβουροδαγκάνες, που προκαλούν θυμηθία αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι οι ανακοινώσεις εταιριών όπως η Μασούτης
Τι ανακοίνωσε λοιπόν η Μασούτης; Ότι συμμετέχει στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης προχωρώντας σε στοχευμένες μειώσεις τιμών έως -15% σε συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων.

Γενικώς και όχι ειδικώς

Τί σημαίνει άραγε έως -15%, το οποίο δημιουργεί την εικόνα σημαντικής πτώσης της τιμής; Γιατί αν ένα προϊόν μειώνεται κατά 15% εάν στη συνέχεια επανέλθει στην πρότερη τιμή η αύξηση που καταγράφεται είναι 17,6%. Πέραν αυτού, η αλυσίδα δεν ανακοινώνει πόσα προϊόντα αφορά αυτή η μείωση και γενικώς δεν παρέχει αναλυτικά στοιχεία για τις μειώσεις έστω και σε κλίμακες μείωσης τιμής δηλαδή έως 5% , έως 10% και έως 15% και πόσους κωδικούς αφορά η κάθε κλίμακα.

Η αοριστία του 50%

Η Μασούτης ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή της ότι οι μειώσεις συμπεριλαμβάνουν περισσότερους από 100 κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Mr Grand και Μασούτης Από τον Τόπο μας.
Προσθέτει δε ότι «σε πολλές περιπτώσεις, οι νέες μειώσεις έρχονται προσθετικά (on top) στο ήδη ισχυρό προωθητικό πλάνο της εταιρείας, το οποίο περιλαμβάνει πολύ χαμηλές τιμές και προσφορές που συνδυαστικά φτάνουν έως και -50%».
Ουσιαστικά, εδώ δεν μπορεί κανένας να καταλάβει αν το 50% που ισχυρίζεται η εταιρία αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή συνολικά τα προϊόντα που διαθέτει στα ράφια της, δηλαδή και τα επώνυμα προϊόντα.
Αν υποθέσουμε όμως ότι έχουμε εκπτώσεις 50% τότε το ερώτημα που τίθεται είναι η εταιρία πουλά τα συγκεκριμένα προϊόντα με κέρδος ή τα χρησιμοποιεί ως κράχτες πουλώντας με ζημία. Σε αυτό δεν υπάρχει απάντηση. Γιατί αν υπήρχε μπορεί και να προέκυπτε ότι με μείωση τιμής κατά 50% υπάρχει κέρδος.

Θολό τοπίο

Γενικότερα το τοπίο είναι απολύτως θολό. Και οι διευκρινίσεις που έχει δώσει η Ένωση των Super market δείχνουν ότι Τάκης Θεοδωρικάκος επέλεξε το show από την ουσία. Η Ένωση επισημαίνει ότι οι 2.000+ κωδικοί αφορούν συνολικά τους κωδικούς στους οποίους θα εφαρμοστεί μείωση τιμής σε όλα τα Σούπερ Μάρκετ της χώρας και σε αυτούς περιλαμβάνονται τόσο επώνυμα προϊόντα, όσο και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει η κάθε αλυσίδα.
Οι κωδικοί που συμπεριλαμβάνονται στην πρωτοβουλία και οι οποίοι θα έχουν μειωμένη τιμή, θα εμφανίζονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, ως το τέλος του χρόνου δηλαδή δεν θα γίνει με την μια.
Βέβαια, το ερώτημα είναι κατά πόσο συνάδει η ανακοίνωση της Μασούτης με αυτά που αναφέρει η Ένωση στην οποία μετέχει. Διότι αν καλύπτεται η Ένωση από τέτοιες ασαφείς και στα όρια της δημιουργίας εντυπώσεων χωρίς αντίκρισμα προφανώς θεωρεί απολύτως λογικό.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr