1 Απρ 2014

Ερχονται τα «πράσινα» ελαστικά στους ευρωπαϊκούς δρόμους

tires_lastixaΕίναι δυνατό να οδηγούμε με πιο οικολογικά, αλλά και πιο σταθερά, με ελαστικά που θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα; Κι όμως! Αυτό μάς αποκαλύπτει μια βόλτα στην επιστήμη των ελαστικών του μέλλοντος...

Οι ερευνητές αυτή την περίοδο εργάζονται για να αναπτύξουν τη νέα γενιά των ελαστικών φορτηγών. Αυτά σχεδιάζονται με σκοπό να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα, μειώνοντας την τριβή αλλά και αυξάνοντας την ασφάλεια. «Δουλεύουμε με νέα υλικά και νέα πρότυπα σχεδιασμού του πέλματος. Επίσης, καινοτόμα είναι η προσέγγισή μας για μια καλύτερη κατανόηση της φυσικής συμπεριφοράς των ελαστικών, έτσι ώστε να μπορούμε να εγγυηθούμε καλύτερο φρενάρισμα. Για παράδειγμα, μελετούμε πώς τα υλικά συμπεριφέρονται μέσα στο εσωτερικό των ελαστικών», εξηγεί επικεφαλής της έρευνας, σύμφωνα με το euronews.com.
Σε αυτά τα εργαστήρια, οι ερευνητές χρησιμοποιούν νέες συνταγές για να… «μαγειρέψουν» αυτά τα καινοτόμα ελαστικά. Συνήθη συστατικά, όπως το φυσικό καουτσούκ και το θείο, εμπλουτίζονται με νέα μείγματα μαύρου άνθρακα ή τους προσφάτως ανακαλυφθέντες νανοσωλήνες άνθρακα.
«Για να εξασφαλιστεί μια καλή αντίσταση κύλισης, ένα καλό φρενάρισμα δηλαδή, πρέπει να χρησιμοποιούμε προϊόντα με ασθενή διάχυση της ενέργειας. Πρέπει επίσης, να διασφαλίσουμε ότι τόσο το καουτσούκ όσο και οι άλλες πρώτες ύλες θα παρέχουν μεγαλύτερη αντοχή στην τριβή. Επομένως, το καουτσούκ εμπλουτίζεται με μαύρο άνθρακα σε σωστές αναλογίες…», εξηγεί βιοχημικός μηχανικός, που εργάζεται στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας εταιρίας ελαστικών.
Τα νέα ελαστικά, που θα προκύψουν στη συνέχεια, θα δοκιμαστούν για να αξιολογηθεί η παραμόρφωσή τους, η αντίσταση κύλισης, η κόπωση και η συμπεριφορά σε τυχόν φθορές. Και δεδομένου ότι τα νέα υλικά είναι υπό αξιολόγηση, οι ερευνητές εργάζονται επίσης για να αναβαθμίσουν τις δοκιμαστικές μεθόδους τους.
Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι η ερευνητική τους προσπάθεια θα βοηθήσει στο τέλος τόσο τους κατασκευαστές φορτηγών, τους διαχειριστές στόλων φορτηγών και τους οδηγούς όσο και το περιβάλλον. Αυτοί οι νέοι τύποι ελαστικών που μόλις έχουν σχεδιαστεί εκτιμάται ότι θα βγουν στο εμπόριο, αν όλα πάνε καλά, σε περίπου τρία χρόνια.
http://www.nez.gr/archives/34040