10 Απρ 2016

Αποκαλύψεις Mossack Fonseca για κορυφαία οικογένεια εφοπλιστή!

Την εμπλοκή μιας παραδοσιακής ελληνικής οικογένειας πλοιοκτητών – εφοπλιστών με την αγορά έργων τέχνης και συγκεκριμένα 83 εξ αυτών που… αγνοούνται, αποκαλύπτουν τα έγγραφα που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας και αφορούν την παναμέζικη δικηγορική εταιρία Mossack Fonseca που
δημιουργούσε offshore εταιρίες στις οποίες κρυβόταν ο πλούτος επωνύμων και λιγότερο γνωστών ή άγνωστων προσώπων ανά τον κόσμο, ενώ η εταιρία είχε και ευθύνες διαχείρισης…
Το συνολικό ύψος της αξίας των έργων τέχνης ανέρχεται στο ιλιγγιώδες ποσό των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και πρόκειται ενδεχομένως για τη μεγαλύτερη συλλογή έργων τέχνης των οποίων αγνοείται η τύχη τους και σε εξέλιξη βρίσκονται πολύπλοκες νομικές διαδικασίες στη Λωζάννη της Ελβετίας ανάμεσα σε μέλη της οικογένειας, τόσο για το που βρίσκονται τα έργα όσο και για το ποιος είναι ο νόμιμοι ιδιοκτήτες – κληρονόμοι…
Σε αγοραπωλησίες έργων τέχνης ύψους δεκάδων εκατομμυρίων, στα συμβόλαια υπάρχει όρος απαγόρευσης αποκάλυψης της ταυτότητας των αντισυμβαλλομένων. Το ζευγάρι των ιδιοκτητών εμφανίζεται να έχει πουλήσει τη συλλογή του για απίστευτα χαμηλή τιμή μερικών δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων το 1985… Δύσκολο να γίνει πιστευτό.
Η πώληση έγινε σε εταιρία με έδρα τον Παναμά η οποία είχε ιδρυθεί το 1981, με τους νόμιμους κληρονόμους να το ανακαλύπτουν μετά το θάνατο του ζεύγους (το 1994 ο εφοπλιστής και το 2000 η σύζυγός του) και η δικαστική διαδικασία στην Ελβετία αποκάλυψε ότι η εταιρία που φέρεται να της ανήκει η αμύθητης αξίας συλλογή, δεν εμφάνιζε διοίκηση μέχρι το 1995, ένα χρόνο δηλαδή μετά τον θάνατο του εφοπλιστή…

Παρόλα αυτά το ζεύγος συνέχιζε να έχει στην κατοχή του τα έργα τέχνης και τα δάνειζε σε μουσεία, ενώ προχώρησαν και σε πωλήσεις ορισμένων εξ αυτών! Σε εμπόρους έργων τέχνης, με την όλη διαδικασία να υποδεικνύει ότι το ζεύγος θεωρούσε ότι τα έργα του ανήκαν. Άρα ποιος έκανε στην πραγματικότητα τη συναλλαγή της πώλησης των 83 έργων τέχνης; Σύμφωνα με μαρτυρική κατάθεση η εταιρία ανήκει σε άλλο μέλος της οικογένειας, συγγενή εξ αγχιστείας…
Τον Νοέμβριο του 2004 εταιρίες χωρίς επωνυμία που ιδρύθηκαν από την περιβόητη – πλέον – Mossack Fonseca, ξεκίνησαν τη διαδικασία πώλησης μερικών από τους πίνακες της συλλογής, ενώ στις αρχές του 2005, σε δημοπρασία των Sotheby’s στο Λονδίνο εμφανίστηκαν τέσσερις εταιρίες ως ιδιοκτήτριες των έργων και υπέγραψαν συμφωνίες πώλησης με τον φημισμένο οίκο…
Οι εταιρίες είχαν συσταθεί λίγο πριν τις δημοπρασίες και διαλύθηκαν αμέσως μετά, κατά τρόπον δηλαδή που να σβήνουν τα ίχνη ποιου επωφελήθηκε από την πώληση των πινάκων. Και σε όλα αυτά είναι ανακατεμένη η Mossack Fonseca. Το όνομα όμως ήρθε εν τέλει στην επιφάνεια με τη διαρροή των εγγράφων: Μαρί Βορίδη, γνωστή στους κοσμικούς κύκλους ως Ντόντα, αδελφή του εφοπλιστή Βασίλη Γουλανδρή στον οποίον και τη σύζυγό του φαίνεται πως ανήκε η συλλογή!
Όποιος θέλει να πληροφορηθεί περισσότερα για την υπόθεση ας ανατρέξει στην πηγή την οποία και παραθέτουμε. Από την ανάγνωση και μόνο θα καταστεί προφανές, ότι στη δική μας αναφορά περιλήφθηκαν τα απολύτως απαραίτητα για να δώσουν μια γεύση της υπόθεσης…
Τώρα αν η συνέχεια ανήκει στον κόσμο που αγαπά ειλικρινά την τέχνη, κοσμικούς κύκλους, ή απλά τις μεσημεριανές αποκαλούμενες και ως «κουτσομπολίστικες» εκπομπές, μένει να αποδειχθεί…
http://www.defence-point.gr/news/?p=149977