Βαριές κατηγορίες για κομπίνα και μεροληπτική συμπεριφορά από την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ καταγγέλει η ρωσική κρατική εταιρεία Russian Railways θυγατρική της ..οποίας θα υπέβαλε προσφορά για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι Ρώσοι απαντώντας επίσημα στο ερώτημα γιατί δνε υπέβαλαν προσφορά απάντησαν ότι δεν τους δόθηκαν τα στοιχεία εκείνα που θα τους επέτρεπαν να προχωρήσουν στον διαγωνισμό επιβεβαιώνοντας έτσι το Pronews.gr το οποίο είχε δημοσιεύσει πρώτο και μόνο ότι οι Ρώσοι της Russian Railways που προσέφεραν πάνω από 300 εκατ. ευρώ (ένα δισ. ευρώ μαζί με τον ΟΛΘ) ακόμα περιμένουν το ισοζύγιο εξαμήνου που είχαν ζητήσει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό.
Εν ολίγοις δεν επέτρεψαν στους Ρώσους ούτε καν να συμμετάσχουν! Και έδιναν εξαπλάσια χρήματα!
Ο ρωσικός νόμος δεν επιτρέπει σε μια ρωσική κρατική εταιρεία να εξαγοράσει μια κρατική εταιρεία άλλου κράτους εάν δεν δοθούν οι τελευταίοι εξαμηνιαίοι ισολογισμοί.
«Οι Ρώσικοι Σιδηρόδρομοι δεν είχαν την ενημέρωση που ήθελαν σχετικά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να προχωρήσουν στην υποβολή δεσμευτικής προσφοράς» δήλωσε πριν λίγο ο πρόεδρος της εταιρείας.
Ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, Ολέγκ Μπελοζιόροφ αναφερόμενος στις λεπτομέρειες του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την διαγωνιστική διαδικασία και την απόφαση της εταιρείας να μην καταθέσει δεσμευτική προσφορά για την εξαγορά της είπε ότι «οι ρωσικοί Σιδηρόδρομοι δεν είχαν την εικόνα που ήθελαν για να ολοκληρώσουν την ανάλυση, ενώ οι Ιταλοί, εξ όσων γνωρίζουμε, υπέβαλαν προσφορά, η οποία διέφερε από τους όρους, που είχαν τεθεί.
Δηλαδή, ζητήσαμε μια σειρά από πρόσθετες προϋποθέσεις. Ως εκ τούτου, θα δούμε το πώς θα τελειώσει αυτή η κατάσταση, την οποία παρακολουθούμε προσεκτικά. Είχα συζητήσεις με τον Ιταλό ομόλογό μου, πριν από την υποβολή προσφοράς, και το πρόβλημα ήταν κοινό για όλους μας, δηλαδή η έλλειψη ενημέρωσης» πρόσθεσε ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων.
Η Ρωσία διατηρεί ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά το συνδέει με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με σκοπό την ανάπτυξη ενός μεταφορικού άξονα προς την Ευρώπη. Ο ίδιος, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η αγορά του λιμένα της Θεσσαλονίκης ήταν ενδιαφέρουσα μόνο ως συμπλήρωμα των ελληνικών σιδηροδρομικών υποδομών:
«Τον λιμένα τον εξετάζαμε ως πακέτο, δεν το εξετάζουμε σοβαρά από μόνο του».
Ο πρόεδρος της ρωσικής εταιρείας κάνει πολύ σοβαρές καταγγελίες. Όχι μονο επειδή δεν τους δόθηκε ο εξαμηνιαίος ισολογισμός αλλά και επειδή οι Ιταλοί κατέθεσαν μια προσφορα η οποία ΔΕΝ ΤΗΡΟΥΣΕ τους όρους, που είχαν τεθεί, άρα ΔΕΝ ικανοποιούσε τους όρους του διαγωνισμού, συνεπώς πως κατακυρώθηκε σε αυτούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Σημειώνεται επίσης ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαγοράστηκε με το πρωτοφανές χαμηλό ποσό των 45 εκατομμυρίων ευρώ από την ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A και χαρίζονται στην εταιρεία τα υπέρογκα χρεή της άνω του 1 δισ.ευρώ (κανείς δε ξέρει ακριβώς και προφανώς αυτό ζητούσαν να μάθουν και οι Ρώσοι) και παραδίδεται «καθαρή» στους Ιταλούς, που σημαίνει ότι αυτά τα χρέη θα τα πληρώσουν ως συνήθως οι Έλληνες πολίτες.
Έχει όμως και συνέχεια αφού με το «καλημέρα» οι Ιταλοί λαμβάνουν και «προίκα» ύψους 300 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2015-2020 (50 εκατ. ευρώ ετησίως) ως επιδότηση για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή την εκτέλεση δρομολογίων με μικρή ζήτηση.
Έτσι γινόμαστε όλοι επενδυτές. Εξεφτελιστικά χαμηλό τίμημα, χωρίς χρέη και με επιδότηση για τα μη εμπορικά δρομολόγια, μόνο ένας χαζός δεν θα άρπαζε μια τε΄τοια ευκαιρία.
Για να γίνει κατανοητό, τα 45 εκατομμύρια ευρώ φτάνουν για την αγορά ενός F-16!