Σύμφωνα με πληροφορίες ο Μάιος έκλεισε με εντυπωσιακά υψηλή άνοδο στις εισαγωγές μεταχειρισμένων κατά 60%. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Τι ισχύει στην πραγματικότητα ως προς τις τιμές και τα περιθώρια κέρδους.
ΚΩΣΤΑΣ ΦΟΥΖΑΣ (kf@newsauto.gr)
Όπως διαβάσατε στο Newsauto τις προηγούμενες μέρες, μετά από απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της Γερμανίας, μπαίνουν σε ισχύ απαγορεύσεις που αφορούν τα ντίζελ μοντέλα (Euro 5 και παλαιότερα). Το μέτρο «στοχεύει» 12 εκατομμύρια οχήματα και, όπως είναι φυσικό, οι τιμές μεταπώλησης των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έχουν φτάσει στον απόλυτο πάτο.
Την ίδια στιγμή, στην ελληνική πραγματικότητα, οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυξήθηκαν κατά 60% καθώς, όπως όλα δείχνουν, η αγορά τους αποφέρει τεράστια κέρδη. Πηγές από το αρμόδιο υπουργείο υποστηρίζουν πως ο κύριος όγκος των αυτοκινήτων είναι ντίζελ και κατά βάση Euro4 (αυτοκίνητα με ηλικία 10 ετών και άνω με 400.000 & 500.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ τους), για τα οποία εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας με το τρικ της βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας σε πόλεις της περιφέρειας. Θυμίζουμε ότι τα Euro4 και παλαιότερα απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς προβλέπεται πρόστιμο, αφαίρεση στοιχείων, ενώ παράλληλα, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να μην σε καλύψει σε περιπτώσεις εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα.
Με βάση τα στοιχεία φαίνεται πως η συγκυρία “ενισχύει” τις αθρόες εισαγωγές παλιών ντίζελ αυτοκινήτων, ευτελούς αξίας τις περισσότερες φορές, που σε δεύτερο χρόνο καταλήγουν στη χώρα μας με γυρισμένα χιλιόμετρα και τιμές αρκετά υψηλές. Σημειώστε, επίσης, πως το αυστηρότερο πλαίσιο για μεταχειρισμένα εισαγωγής δεν έχει τεθεί ακόμη σε ισχύ και έτσι τα «ατοπήματα» συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς.
Πώς «ψωνίζουν» στο εξωτερικό
Από το ρεπορτάζ που κάναμε προκύπτει πως η αναζήτηση μεταχειρισμένων περιλαμβάνει επισκέψεις σε μεγάλες εμπορίες της Γερμανίας και του Βελγίου. Ο αριθμός των αυτοκινήτων καθορίζει και την τιμή, όπου σε περιπτώσεις Euro4 μοντέλων αυτή δεν ξεπερνά τα 800 ευρώ. Μάλιστα η εισαγωγή πολλών τέτοιων αυτοκινήτων στη χώρα μας γίνεται μέσω Βουλγαρίας, ώστε να γυρίζονται τα χιλιόμετρα σε «λογικά» επίπεδα.
Βέβαια υπάρχουν και ιδιάζουσες περιπτώσεις, όπου τα μοντέλα εισαγωγής είναι πρώην ταξί (station wagon εκδόσεις συνήθως) ή κρατικά οχήματα τα οποία έχουν διανύσει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα και βρίσκονται σε κακή κατάσταση. Εκεί, οι τιμές που μπορεί να πετύχει κάποιος είναι ακόμη χαμηλότερες.
Πόσο κέρδος έχει ένα μοντέλο εισαγωγής;
Μετά από έρευνα που πραγματοποιήσαμε σε ιστοσελίδες πώλησης αυτοκινήτων σε Ελλάδα και εξωτερικό, φαίνεται πως τα περιθώρια κέρδους στα παλιά ντίζελ αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα υψηλά. Ας πάρουμε για παράδειγμα το Opel Corsa, ένα από τα best seller της ελληνικής και με πολλές εισαγωγές σαν μεταχειρισμένο. Το κόστος αγοράς ενός τέτοιου αυτοκινήτου στη Γερμανία διαμορφώνεται στα 670 ευρώ (μοντέλο 2005) και στα 3.990 ευρώ για ένα νεότερο μοντέλο του 2012. Παράλληλα, οι αντίστοιχες τιμές στην Ελλάδα που μπορεί να βρει ο υποψήφιος αγοραστής βρίσκονται στα 5.250 & 7.990 ευρώ αντίστοιχα. Πρακτικά μιλάμε για κέρδος που υπερβαίνει τα 4.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, τη στιγμή που σε καινούργιο όχημα η εισαγωγική και ο ντίλερ δεν κερδίζουν κάτι περισσότερο από 1.000 ευρώ.
Συνεπώς, πριν σας δελεάσει μια φαινομενικά χαμηλή τιμή, ελέγξτε εξονυχιστικά το αυτοκίνητο, μην το αγοράσετε αν δεν βεβαιωθείτε για τη γνησιότητα του book service και υπολογίστε πως ένα ντίζελ μοντέλο διανύει στο εξωτερικό πάνω από 30-40.000 χιλιόμετρα το χρόνο.
http://www.newsauto.gr