Του Μηνά Τσαμόπουλου
Μόνοι τους «παίζουν» οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Το πρώτο εξάμηνο του 2018 έδωσαν 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 148 μεταχειρισμένων πλοίων...
Μόνοι τους «παίζουν» οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Το πρώτο εξάμηνο του 2018 έδωσαν 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 148 μεταχειρισμένων πλοίων...
Συνολικά μέσα στο 6μηνο του 2018 έχουν αγοραστεί 815 πλοία, εκ των οποίων 328 φορτηγά, 209 δεξαμενόπλοια, 142 containerships και 17 υγραεριοφόρα, συνολικής αξίας 9,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 23,4% από το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί παγκοσμίως σε αγορές πλοίων, ενώ σε αριθμό πλοίων έχουν αγοράσει το 18,1%.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους κοιτάνε με το… κιάλι αφού στο ίδιο χρονικό διάστημα έβγαλαν από τα ταμεία τους ένα δισεκατομμύρια για την απόκτηση 116 πλοίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου allied Shipping, από τα 148 πλοία που αγόρασαν οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τα 91 είναι φορτηγά αξίας 1,1 δισεκ. δολ , 37 δεξαμενόπλοια αξίας 747,6 εκατ., 16 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 334,3 εκ. και τέσσερα υγραεριοφόρο αξίας 106,7 εκατ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου allied Shipping, από τα 148 πλοία που αγόρασαν οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τα 91 είναι φορτηγά αξίας 1,1 δισεκ. δολ , 37 δεξαμενόπλοια αξίας 747,6 εκατ., 16 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 334,3 εκ. και τέσσερα υγραεριοφόρο αξίας 106,7 εκατ.
Από τα 116 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 84 είναι φορτηγά, 28 δεξαμενόπλοια, τέσσερα containerships και ένα υγραεριοφόρο.
Στην τρίτη θέση είναι οι Γερμανοί που έχουν δώσει 333,2 εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσουν 53 πλοία εκ των οποίων επτά φορτηγά, 17 δεξαμενόπλοια και 29 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
newmoney.gr