Aίφνης σοκαρισμένοι και οι βίλαρχοι της Τήνου ανακαλύπτουν έκπληκτοι ότι δεν τους ανήκει το νερό και πολύ σύντομα θα χρειαστεί με το καμινέτο-μπρίκι να σιγοβράζουν θαλασσινό νερό σε μία προσπάθεια οικιακής αφαλάτωσης και χρήσης.
Όχι, ακόμη τα νερά της Τήνου δεν βρίσκονται υπό την διακριτική ευχέρεια της ολλανδικής εταιρίας που έχει αναλάβει τις σχετικες μελέτες για τα νερά της Κρήτης και της Θεσσαλίας -μετά την εργαστηριακή καταστροφή του Θεσσαλικού Κάμπου.
Θα μπορούσαν όμως να βρίσκονται στην δικαιοδοσία του World Water Council, του International Water Association ή κάποιου άλλου παρόμοιου-μη κερδοσκοπικού βεβαίως-φορέα δίχως φυσικά την συγκατάβασή σου μια και αυτά είναι θέματα που δεν αφορούν τα insta stories σου.
Eπίσης θα απαιτήσουν πολλά παραπάνω από γονυπετίες στον ομώνυμο Ναό της Παναγίας ώστε να λυθεί το μυστήριο.
Σε μία χώρα με 400 δις εθνικό χρέος και διαχρονικά διεφθαρμένο πολιτικό προσωπικό αυτού του είδους οι “απαλλοτριώσεις” είναι αυτονόητες.
Διαβάζουμε λοιπόν ότι ένας φορέας ονόματι Αμπασάδα (ποιος-ποια είναι επικεφαλής;) οργανώσει σήμερα Τρίτη 20 Αυγούστου στις 20:00, στη Μοσχούλα μια συνάντηση η οποία έχει ως εξής>
Πριν από ακριβώς έναν χρόνο, πέντε Φορείς του νησιού απηύθηναν σύντομη επιστολή στη Διεύθυνση Υδάτων Νοτίου Αιγαίου, εκφράζοντας την ανησυχία και τον προβληματισμό πάρα πολλών κατοίκων της Τήνου. Μόλις πριν τρεις εβδομάδες ήρθε η πολυαναμενόμενη απάντηση, από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας, η οποία δυστυχώς εντείνει την αγωνία όλων μας.
Σας καλούμε λοιπόν την Τρίτη 20 Αυγούστου στις 20:00, στη Μοσχούλα, για να σας παρουσιάσουμε τις απόψεις και τα δεδομένα που έχουμε, να συζητήσουμε και να συναποφασίσουμε τις επόμενές μας κινήσεις – όλοι μαζί οι Φορείς και οι κάτοικοι του νησιού. Την εκδήλωση διοργανώνουν ο Σύλλογος «Οι Φίλοι του Πρασίνου», ο περιβαλλοντικός και πολιτιστικός σύλλογος «Αμπασάδα», η Κοιν.Σ.Επ. «Το Μπατίκι» και η Κοιν.Σ.Επ. «Καλλονή-Κελλιά», με την υποστήριξη του «Δικτύου για Βιώσιμες Κυκλάδες».
Με εξαιρετικά σύντομες εισηγήσεις θα σας παρουσιάσουμε καταρχάς όσο πιο συνοπτικά γίνεται όλα τα παραπάνω θέματα (σε ένα μισάωρο). Έπειτα, θα συζητήσουμε μαζί σας και θα συναποφασίσουμε τι ακριβώς μπορεί και πρέπει να γίνει άμεσα – και με ποιους τρόπους. Όχι μόνο από εμάς τους ίδιους αλλά, κυρίως, από τις αρμόδιες Αρχές, εντός και εκτός του νησιού.
• Πώς λειτουργεί ο υδρολογικός κύκλος;
• Πόσοι υδροφόροι ορίζοντες υπάρχουν στην Τήνο, πώς σχηματίστηκαν, πώς «αδειάζουν» και πώς «ξαναγεμίζουν»;
• Πώς ξεραίνονται οι πηγές και τα πηγάδια, πόσο ρόλο παίζει σε αυτό τελικά η παρατεταμένη περίοδος ξηρασίας που διανύουμε και πόσο άλλοι παράγοντες;
• Γιατί εκατοντάδες δέντρα «πεθαίνουν όρθια»;
• Πώς μπορούμε να μειώσουμε το συνολικό πρόβλημα της λειψυδρίας, ειδικά στο νησί μας, και να βελτιώσουμε την κατάσταση;
• Πόση και πού είναι η μεγαλύτερη κατανάλωση νερού;
• Τι καθορίζει μια άδεια γεώτρησης και πώς τελικά αποφασίζει η υπηρεσία να τη δώσει ή όχι (μέχρι σήμερα);
• Πόσες άδειες γεώτρησης δόθηκαν από το 2022 στην Τήνο;
• Πως λειτουργεί η λήψη νερού σε μια γεώτρηση και γιατί υπάρχει όριο σε αυτήν;
• Πώς καθορίζεται το βάθος μιας γεώτρησης και γιατί;
• Πώς και τι ελέγχεται; Γνωρίζει τελικά η αρμόδια υπηρεσία την πραγματική ποσότητα λήψης νερού από κάθε γεώτρηση;
• Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των ιδιωτών/χρηστών μιας γεώτρησης και γιατί;
• Υπάρχουν στοιχεία για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι υδροφόροι ορίζοντες του νησιού;
Με εξαιρετικά σύντομες εισηγήσεις θα σας παρουσιάσουμε καταρχάς όσο πιο συνοπτικά γίνεται όλα τα παραπάνω θέματα (σε ένα μισάωρο). Έπειτα, θα συζητήσουμε μαζί σας και θα συναποφασίσουμε τι ακριβώς μπορεί και πρέπει να γίνει άμεσα – και με ποιους τρόπους. Όχι μόνο από εμάς τους ίδιους αλλά, κυρίως, από τις αρμόδιες Αρχές, εντός και εκτός του νησιού.
Tι συμβαίνει με τα Νερά της Κρήτης και της Θεσσαλίας
Μετά τη Θεσσαλία και το σχέδιο διαχείρισης του νερού της περιοχής που εκπόνησε η ολλανδική εταιρεία HVA International και έγινε νόμος του κράτους, πρόσφατα η ίδια εταιρεία ανέλαβε τη μελέτη για τη διαχείριση και του νερού της Κρήτης.
Όπως διαβάζουμε στον ιστότοπό της η HVA International, που ιδρύθηκε το 1879 στην Ολλανδία, “είναι μια παγκοσμίως αναγνωρισμένη γεωργική εταιρεία και διαχειριστής περιουσιακών στοιχείων με μακρά ιστορία στην ανάπτυξη έργων τροπικής γεωργίας, εστιάζοντας κυρίως στην Αφρική και τη Νοτιοανατολική Ασία.
Η HVA έχει διαφοροποιημένη εστίαση στη γεωργία, αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία μας κατά την ανάπτυξη των περιουσιακών μας στοιχείων και τη μοναδική μας προσέγγιση για επενδύσεις, διαχείριση και λειτουργία γεωργικών έργων μεγάλης κλίμακας…”
Επιχειρήσαμε εξαιτίας του αντικειμένου της εταιρίας, τη διαχείριση του νερού, το οποίο είναι άρρηκτα δεμένο με την ύπαρξη της ζωής στο πλανήτη μια και από το νερό εξαρτάται η ζωή στο φυσικό και το ζωικό βασίλειο και φυσικά η ίδια η ανθρώπινη ύπαρξη.
Αναζητήσαμε λοιπόν τον ιδρυτή ή τους ιδρυτές της HVA International ακόμη και για λόγους ιστορικούς μια και πρόκειται για μια εταιρία με πάνω από έναν αιώνα ζωή.
Δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε την ιδρυτική οικογένεια ή τα πρόσωπα που ίδρυσαν την εταιρία. Όμως με ενδιαφέρον διαβάσαμε ένα άρθρο που ανέβασε στο Linkedin ο CEO της εταιρίας κ. Miltiadis Gkouzouris ο οποίος μάλιστα παροτρύνει τους χρήστες να το δημοσιοποιήσουν ελεύθερα.
Το άρθρο του CEO της HVA International περιγράφει την ταλαιπωρία που υπέστη η εταιρία από τις επίμονες οχλήσεις της επίσης ολλανδικής τράπεζας ABN Amro προς την εταιρία.
Χαρακτηριστικό και ενδιαφέρον το απόσπασμα από το άρθρο το οποίο στη συνέχεια δημοσιεύουμε ολόκληρο είναι το εξής>
Το Διοικητικό Συμβούλιο της HVA άρχισε να ανησυχεί ότι το τμήμα KYC της ABN Amro είχε γίνει μια Λερναία Ύδρα, το πολυκέφαλο μυθικό πλάσμα του οποίου όταν κάποιος έκοβε το ένα κεφάλι θα μεγάλωναν δύο νέα.
Εκτός από όλη αυτή την εξοργιστική και ερασιτεχνική δουλειά ντετέκτιβ της τράπεζας, άρχισαν ακόμη και να ερευνούν την προέλευση της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας, παρόλο που εξηγήσαμε ότι ήταν ιδιόκτητη για δεκαετίες και οικογενειακή ιδιοκτησία για αιώνες.
Ο γράφων, όντας μηχανικός κόστους και έχοντας πραγματοποιήσει εκατοντάδες εργασίες με τη δέουσα επιμέλεια σε κάθε πιθανό εταιρικό τομέα, γνωρίζει καλά μεθόδους και τεχνικές για τον εντοπισμό σχημάτων νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή ύποπτων συναλλαγών. Αν και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνει αυτό, σίγουρα δεν επιτυγχάνεται με σφυρηλάτηση σε θέματα που έχουν ασήμαντη αξία και σημασία. Αντίθετα, εάν η τράπεζα ήθελε πραγματικά να εντοπίσει ύποπτες συναλλαγές, θα ήταν δυνατό να το κάνει με πολύ πιο παραγωγικό τρόπο.
Δεδομένου ότι η ABN Amro αποτυγχάνει να χρησιμοποιήσει ένα αποτελεσματικό σύστημα KYC, κυνηγώντας μια γεωργική εταιρεία 140 ετών και αμφισβητώντας ανελέητα ασήμαντες συναλλαγές, αυτό δημιουργεί την υποψία ότι σε αδαείς και άπειρους ερευνητές KYC παρέχονται λίστες τραπεζικών λογαριασμών προς διερεύνηση απλά για να δοθεί η εντύπωση ότι διεξάγεται η διαδικασία KYC, δηλαδή για να μπορέσει να δείξει στις εθνικές αρχές ότι η τράπεζα έχει πραγματοποιήσει χιλιάδες ελέγχους, ενώ οι διευθυντές από το εσωτερικό της τράπεζας, οι οποίοι γνωρίζουν τις πραγματικές κακόβουλες πρακτικές, κρατούν τις αρχές στο σκοτάδι, αφήνοντας τις εθνικές αρχές μόνες τους να τις ανακαλύψουν…”
Από εδώ προκύπτει επίσημα-σύμφωνα με τον κ. Gkouzouris ότι η “προέλευση της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας, ήταν ιδιόκτητη για δεκαετίες και οικογενειακή ιδιοκτησία για αιώνες…”
Δεν γνωρίζουμε τελικά εάν η επίσης Ολλανδική τράπεζα έλαβε απάντηση όσο αφορά την ιδιοκτησία της εταιρίας και τους ιδρυτές της.
Για την ώρα το μόνο δεδομένο είναι ο προφανώς ικανός και ταλαντούχος νεαρός εικονιζόμενος Έλληνας CEO της αιωνόβιας ολλανδικής εταιρίας που έχει αντικείμενο τη διαχείριση του νερού.
Ακολουθεί ολόκληρο το σχετικό άρθρο του κ. Gkouzouris από το linkedin
Μετά από πολλά πρόστιμα που επιβλήθηκαν από τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές σε τράπεζες όπως η ING και η ABN Amro, οι συστημικές τράπεζες ξεκίνησαν μια διαδικασία KYC (Γνωρίστε τον Πελάτη σας) για τη διερεύνηση «ύποπτων» συναλλαγών, εξετάζοντας το ιστορικό των κατόχων λογαριασμών και των μετόχων εταιρειών, τα ιδιωτικά έξοδα και τις περιουσίες των μετόχων, ακόμη και το ιστορικό των πελατών εταιρειών.
By Miltiadis Gkouzouris*
Για αυτή τη διαδικασία, οι τράπεζες προσέλαβαν εκατοντάδες ελεγκτές, οι οποίοι είναι εξοπλισμένοι με ένα πολύ απειλητικό όπλο, δηλαδή αυτό του να μπορούν να μπλοκάρουν τον εταιρικό τραπεζικό λογαριασμό μιας εταιρείας ή ακόμα και να τερματίσουν τη σχέση τράπεζας-πελάτη.
Αυτοί οι ελεγκτές, συχνά με ελάχιστη έως καθόλου εμπειρία για τον κόσμο των εταιρειών, σύμφωνα με τα δικά τους στοιχεία και με ελάχιστη έως καθόλου εκπαίδευση, μπήκαν στη «μάχη» του KYC (Γνωρίστε τον Πελάτη σας) επιλέγοντας τυχαία έναν τραπεζικό λογαριασμό, ελέγχοντας κάποιες από τις συναλλαγές και αρχίζοντας να θέτουν ερωτήματα.
Για την εταιρεία μας, αυτή η κατάσταση ξεκίνησε τον Μάιο του 2019 μετά από συναλλαγή με πελάτη από τον Λίβανο για ένα ασήμαντο ποσό*.
Επικοινώνησε μαζί μας ένας υπάλληλος της τράπεζας και σύμφωνα με την προφορική εξήγηση σχετικά με αυτό το αίτημα, μας είπε ότι ο Λίβανος βρισκόταν στη «μαύρη λίστα» της ABN Amro και κάθε συναλλαγή από αυτή τη χώρα ελέγχονταν πάντα από την τράπεζα για ξέπλυμα χρήματος, ώστε να διασφαλιστεί η νομιμότητά της.
Μετά το τηλεφώνημα και αφού απαντήσαμε σε όλες τις ερωτήσεις, λάβαμε ένα email που ζητούσε δικαιολογητικά σχετικά με τη συναλλαγή. Επιστρέψαμε με όλη τη σχετική τεκμηρίωση: Το τιμολόγιο, τη σύμβαση με τον πελάτη μας, τις επικοινωνίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις δραστηριότητες που γνωρίζαμε σχετικά με τον πελάτη μας.
Τον Μάρτιο του επόμενου έτους, επικοινώνησαν ξανά τηλεφωνικά μαζί μας από την ABN Amro σχετικά με έναν άλλο πελάτη από τον Λίβανο και μια συναλλαγή για ένα ασήμαντο ξανά ποσό.
Αφού περάσαμε από την ίδια διαδικασία, παρέχοντας προφορικά όλες τις πληροφορίες για τη συναλλαγή, τη φύση της εργασίας που είχαμε πραγματοποιήσει (αβοκάντο), τους ειδικούς που είχαμε στείλει εκεί, όλες τις λεπτομέρειες των δραστηριοτήτων μας στη χώρα κ.λπ., λάβαμε ένα email που ζητούσε όλη την τεκμηρίωση σχετικά με τη συναλλαγή. Για άλλη μια φορά αναλάβαμε αυτή την επίπονη άσκηση και τη στείλαμε στην ABN Amro.
Ένα μήνα αργότερα, τον Απρίλιο του 2020, όταν ίσχυαν τα lockdown που σχετίζονταν με την πανδημία σε όλο τον κόσμο, επικοινώνησαν μαζί μας για τρίτη φορά τηλεφωνικά, ήταν ένας περίεργος ελεγκτής της ABN Amro, ο οποίος ρώτησε για μια πληρωμή για ένα άλλο πρότζεκτ στο εξωτερικό. Και πάλι, μετά την παροχή όλων των σχετικών πληροφοριών στον υπάλληλο της ABN-Amro, μας δόθηκε εντολή μέσω e-mail να παράσχουμε τεκμηρίωση σχετικά με αυτήν τη συναλλαγή. Για άλλη μια φορά, η HVA έστειλε όλα τα έγγραφα σχετικά με τη συναλλαγή στην καθορισμένη διεύθυνση της τράπεζας.
Στις 21 Ιανουαρίου 2021, μας τηλεφώνησε ένας πολύ φιλικός τραπεζικός υπάλληλος, αυτή τη φορά λέγοντας ότι η ABN Amro ενδιαφέρεται για τους πελάτες της και θέλει να τους γνωρίσει καλύτερα, να κατανοήσει τις ανάγκες τους και να προσφέρει βοήθεια σε θέματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν.
Είχαμε -αυτό που πιστεύαμε ότι ήταν- μια παραγωγική συνομιλία περίπου 45 λεπτών, όπου εξηγήσαμε τη φύση των δραστηριοτήτων μας, τις μεθόδους που χρησιμοποιούμε για την ανάπτυξη μεγάλων αγροτικών έργων στο εξωτερικό και συζητήσαμε ακόμη και την ιστορική σύνδεση της HVA με την ABN Amro από την εποχή που η τράπεζα ήταν μια αποικιακή εταιρεία και λειτουργούσε κυρίως από τις ολλανδικές Ινδίες με την επωνυμία NHM (Nederlandse Handel-Maatschappij/ Netherlands Trading Society), ενώ η NHM ήταν η διάδοχος της VOC (Verenigde Oost-Indische Compagnie/ United East Indian Company) (διαβάστε περαιτέρω εδώ, εδώ και εδώ).
Εξαιτίας της φύσης της συζήτησης σχετικά με τον σκοπό της κλήσης και βάση της εξήγησης που μας έδωσε ο υπάλληλος για τη διαδικασία KYC (Γνωρίστε τον Πελάτη σας), δηλαδή «να ακούσουμε τα θέματα που έχουν οι πελάτες της τράπεζας», εκφράσαμε κάποια παράπονα που είχαμε για τις υπηρεσίες από την τράπεζα, συμπεριλαμβανομένου του μπλοκαρίσματος του εταιρικού τραπεζικού λογαριασμού κατά τη διάρκεια μιας μεταβατικής περιόδου της διοίκησης της εταιρείας, το οποίο διήρκεσε για μια υπερβολική χρονική περίοδο και δημιούργησε προβλήματα, καθώς χρειαζόμασταν να μεταφέρουμε κεφάλαια στο προσωπικό στην Αφρική και της έλλειψης ενδιαφέροντος, εκ μέρους της τράπεζας, όσον αφορά τη συζήτηση της συγχρηματοδότησης ενός μεγάλου έργου, κάτι που υποτίθεται ότι είναι ο ρόλος μιας τράπεζας και εξαιτίας του οποίου (ρόλου) η ABN Amro είχε κερδίσει εκατομμύρια κατά τη διάρκεια των επτά και πλέον δεκαετιών συνεργασίας με την HVA.
Επισημάναμε ότι η τράπεζα επιβάρυνε την εταιρεία μας με υπερβολικά ρυθμιστικά ζητήματα και ταυτόχρονα παρείχε ανεπαρκή εξυπηρέτηση σε επιχειρηματικά αιτήματα, π.χ. δεν υπάρχουν πλέον γραφεία σε τραπεζικά καταστήματα όπου οι επιχειρηματικές προτάσεις να μπορούν να συζητηθούν πρόσωπο με πρόσωπο με πραγματικούς ανθρώπους αντί να τις χειρίζονται κάπου αόρατα και αυτόματα.
Επισημάναμε επίσης ότι δεν ήμασταν ικανοποιημένοι με το πώς έγιναν οι έρευνες KYC της τράπεζας με την απειλή αποκλεισμού του εταιρικού τραπεζικού λογαριασμού κάποιου εάν δεν συνεργαζόταν. Αυτό το τελευταίο, όπως είπαμε, ήταν μια σοβαρή απειλή και θα έπρεπε να συμβεί μόνο εάν μια εταιρεία αγνοούσε το αίτημα της τράπεζας για πληροφορίες που σχετίζονται με τη διαδικασία KYC.
Ο τραπεζικός υπάλληλος φαινόταν να έχει ενσυναίσθηση στις ανησυχίες και την άποψή μας και πραγματικά ενδιαφέρθηκε να μάθει περισσότερα. Ωστόσο, αυτό αποδείχθηκε ότι ήταν απλώς ένα τέχνασμα, ότι για κάποιο λόγο ερευνούσαν την HVA.
Αντί να δει οποιεσδήποτε αλλαγές στη συμπεριφορά της τράπεζας, η HVA έλαβε αντίθετα μια λίστα με αιτήματα από την ABN Amro να παράσχει κάθε είδους πληροφορίες σχετικά με τους μετόχους της και να υπογράψει έγγραφα σχετικά με τη συμμετοχή μας στην HVA και σε άλλες εταιρείες και να το κάνει σε λίγες μόνο ημέρες.
Αυτό απαιτούσε αρκετές ώρες δουλειάς, αλλά σκεφτήκαμε ότι αυτή ήταν η τελευταία (δουλειά) που θα έπρεπε να κάνουμε. Αλλά κάναμε λάθος. Ο τραπεζικός υπάλληλος επανήλθε με ένα άλλο σύνολο αιτημάτων, αυτή τη φορά απαιτώντας:
– λεπτομέρειες των εξόδων ταξιδίων,
– αντίγραφα συμβάσεων με πελάτες για έργα σε χώρες υψηλού κινδύνου,
– ετήσιες αναφορές,
– δηλώσεις κόστους και τιμολόγια από ειδικούς που δεν ανήκουν στην εταιρεία,
– δηλώσεις σχετικά με τις ακριβείς εργασίες που πραγματοποιήσαμε για τους πελάτες.
Βρήκαμε περίεργο το γεγονός ότι η τράπεζα κατέτασσε τη Νιγηρία ως χώρα υψηλού κινδύνου όταν ο Ολλανδός Πρωθυπουργός Mark Rutte την είχε επισκεφθεί πρόσφατα και βοήθησε στο κλείσιμο πολλών συμφωνιών εκεί με ολλανδικές εταιρείες.
Αλλά και πάλι παρείχαμε όλα τα ζητούμενα έγγραφα, εξηγήσεις κ.λπ. σύμφωνα με τις οδηγίες, παρά τις πολλές ώρες εργασίας που αναπόφευκτα καταναλώσαμε μετά από ένα τόσο γελοίο αίτημα και παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες από τις ζητούμενες πληροφορίες ήταν προσβάσιμες μέσω του Εμπορικού Επιμελητηρίου.
Η τράπεζα θα μπορούσε απλά να είχε πληρώσει ένα μικρό ποσό (όχι περισσότερο από 15 ευρώ για μια πλήρη αναφορά) και να λάβει τα περισσότερα από τα δεδομένα που ζήτησε, αλλά αντίθετα ένιωθε πως είχε τη δικαιολογία να μας αναγκάσει να ξοδέψουμε τον χρόνο μας για να το κάνουμε όλο αυτό. Για εμάς, ο χρόνος είναι χρήμα και θα πίστευε κανείς ότι μια τράπεζα θα το καταλάβαινε αυτό.
Λίγο καιρό αργότερα, το τμήμα KYC της ABN Amro επικοινώνησε και πάλι με την HVA με ερωτήσεις σχετικά με την προέλευση των κεφαλαίων όταν μεμονωμένοι μέτοχοι αγόρασαν ορισμένες μετοχές της εταιρείας. Για άλλη μια φορά στείλαμε αποδεικτικά προέλευσης κεφαλαίων με αποστολή φορολογικών δηλώσεων των προηγούμενων ετών. Ωστόσο, η τράπεζα δεν είχε τελειώσει με αυτό που είχε ήδη γίνει μια σαφής περίπτωση παρενόχλησης αντίθετη με την έρευνα KYC, καθώς τα ποσά που εμπλέκονταν ήταν αμελητέα.
Την 1η Μαρτίου 2021, η HVA έλαβε ένα παράξενο αίτημα από το τμήμα KYC της ABN Amro που μας έδινε εντολή να τροποποιήσουμε την περιγραφή της εταιρείας στο Εμπορικό Επιμελητήριο. Αυτό ήταν εντελώς άσχετο με την KYC, αλλά συμμορφωθήκαμε με τις επιθυμίες της τράπεζας και αλλάξαμε δύο λέξεις.
Στις 29 Μαρτίου, το τμήμα KYC του ABN Amro επικοινώνησε για 9η φορά, αυτή τη φορά με μια λίστα αιτημάτων που απαιτούσαν να παρέχουμε εξηγήσεις και τεκμηρίωση σχετικά με γεγονότα που δεν είχαν ακόμη καν συμβεί. Ζήτησαν να μάθουν:
– λεπτομέρειες σχετικά με μια επενδυτική υπόθεση που είχε συζητηθεί μεταξύ των εταίρων της HVA σε αντίγραφα των επικοινωνιών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που είχαμε παράσχει στην τράπεζα σε προηγούμενα αιτήματα KYC.
– λεπτομέρειες σχετικά με τις εταιρικές οντότητες που η HVA σκέφτονταν να προσεγγίσει στο μέλλον σχετικά με πιθανές συνεργασίες.
– λεπτομέρειες σχετικά με το πού σχεδίαζε να επενδύσει η HVA την επόμενη περίοδο.
– λεπτομέρειες σχετικά με το πού βρίσκονται οι πελάτες της HVA και οι δραστηριότητές τους
Το Διοικητικό Συμβούλιο της HVA άρχισε να ανησυχεί ότι το τμήμα KYC της ABN Amro είχε γίνει μια Λερναία Ύδρα, το πολυκέφαλο μυθικό πλάσμα του οποίου όταν κάποιος έκοβε το ένα κεφάλι θα μεγάλωναν δύο νέα.
Εκτός από όλη αυτή την εξοργιστική και ερασιτεχνική δουλειά ντετέκτιβ της τράπεζας, άρχισαν ακόμη και να ερευνούν την προέλευση της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας, παρόλο που εξηγήσαμε ότι ήταν ιδιόκτητη για δεκαετίες και οικογενειακή ιδιοκτησία για αιώνες.
Ο γράφων, όντας μηχανικός κόστους και έχοντας πραγματοποιήσει εκατοντάδες εργασίες με τη δέουσα επιμέλεια σε κάθε πιθανό εταιρικό τομέα, γνωρίζει καλά μεθόδους και τεχνικές για τον εντοπισμό σχημάτων νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή ύποπτων συναλλαγών. Αν και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνει αυτό, σίγουρα δεν επιτυγχάνεται με σφυρηλάτηση σε θέματα που έχουν ασήμαντη αξία και σημασία. Αντίθετα, εάν η τράπεζα ήθελε πραγματικά να εντοπίσει ύποπτες συναλλαγές, θα ήταν δυνατό να το κάνει με πολύ πιο παραγωγικό τρόπο.
Δεδομένου ότι η ABN Amro αποτυγχάνει να χρησιμοποιήσει ένα αποτελεσματικό σύστημα KYC, κυνηγώντας μια γεωργική εταιρεία 140 ετών και αμφισβητώντας ανελέητα ασήμαντες συναλλαγές, αυτό δημιουργεί την υποψία ότι σε αδαείς και άπειρους ερευνητές KYC παρέχονται λίστες τραπεζικών λογαριασμών προς διερεύνηση απλά για να δοθεί η εντύπωση ότι διεξάγεται η διαδικασία KYC, δηλαδή για να μπορέσει να δείξει στις εθνικές αρχές ότι η τράπεζα έχει πραγματοποιήσει χιλιάδες ελέγχους, ενώ οι διευθυντές από το εσωτερικό της τράπεζας, οι οποίοι γνωρίζουν τις πραγματικές κακόβουλες πρακτικές, κρατούν τις αρχές στο σκοτάδι, αφήνοντας τις εθνικές αρχές μόνες τους να τις ανακαλύψουν (διαβάστε περαιτέρω εδώ και εδώ).
Αυτό σημαίνει ότι η τράπεζα αναγκάζει τις έντιμες εταιρείες να ξοδεύουν αμέτρητες ώρες σε άσκοπες διαδικασίες και να πρέπει να ανησυχούν για το κλείσιμο των λογαριασμών τους με ψευδή προσχήματα. Αυτή είναι μια μορφή απάτης και, ειλικρινά, σχεδόν εξίσου ύπουλη με τους ξέπλυμα χρήματος που προσποιούνται ότι κυνηγούν.
Αυτό το άρθρο γράφτηκε από απογοήτευση για τις περιφρονητικές πρακτικές KYC της ABN Amro, όπου οι αναποτελεσματικές και άσκοπες ρουτίνες συνεπάγονται κόστος και απώλεια χρόνου και εστίασης.
Η ABN Amro πρέπει να συμμαζέψει το KYC τμήμα της. Αυτό (το άρθρο) χρησιμεύει επίσης ως επίσημη καταγγελία προς την τράπεζα, ως διαδικτυακό εργαλείο προκειμένου να πιεστούν οι τράπεζες να λάβουν στα σοβαρά τη διαδικασία KYC και να κυνηγήσουν τους πραγματικούς παραβάτες αντί να παρενοχλούν τους νομοταγείς πελάτες. Είναι καιρός οι ολλανδικές τράπεζες να αρχίσουν να εφαρμόζουν επαγγελματικές μεθόδους για τον εντοπισμό πραγματικής δραστηριότητας ξεπλύματος χρήματος και προτρέπουμε τις τράπεζες να σταματήσουν να ταλαιπωρούν τις σκληρά εργαζόμενες εταιρείες μόνο και μόνο για τη βελτίωση των ελεγκτικών στατιστικών τους.
* Chief Executive Officer at HVA International B.V./ Handelsvereniging Amsterdam (Est. 1879) and H. G. Th. Crone (Est. 1790)
*ασήμαντο ποσό: Ποσά όχι μεγαλύτερα από 50 χιλιάδες ευρώ.
https://kourdistoportocali.com/