Οι αντιδράσεις της πλειοψηφίας των βουλευτών της ΝΔ, μετά τον σάλο που προκλήθηκε από την ξαφνική απόφαση για κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ στην επαρχία, δεν ήταν τόσο αποτέλεσμα της ευαισθησίας μιας κοινοβουλευτικής ομάδας απολύτως υπάκουης –έως τώρα– στις διαταγές του Μητσοτάκη του 2ου καθώς συχνά.. παραβιάζουν τον όρκο τους για να τον στηρίζουν.
Ηταν αποτέλεσμα του φόβου που προκάλεσε η οργή των πολιτών της επαρχίας, που χάνουν και το τελευταίο μέσο να επικοινωνούν για τις ανάγκες τους με το κράτος. Ειδικά οι μεγάλες ηλικίες και αν συνυπολογίσουμε και τον αγροτικό πληθυσμό, θυμωμένοι και από τις αποκαλύψεις για τις μίζες του ΟΠΕΚΕΠΕ, είναι τμήματα που η ΝΔ είχε υψηλά εκλογικά ποσοστά.
Είναι οργή που ξεχείλισε από την περιφρόνηση των προστατευόμενων από τον Μητσοτάκη καρτέλ προς τον κόσμο της ελληνικής επαρχίας. Είχε προηγηθεί από τις τράπεζες το ταυτόχρονο (!) κλείσιμο των καταστημάτων τους στις επαρχιακές πόλεις. Το ίδιο έπραξαν και οι εταιρείες του καρτέλ των τηλεπικοινωνιών και της ηλεκτρικής ενέργειας. Κλείνουν σχολεία, χάνονται υγειονομικές υπηρεσίες, οι αγροτικές εργασίες περιορίζονται. Ε, μπάστα είπαν. Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα και οι 50 πρωτεύουσες των νομών της χώρας. Ετσι, τώρα που όλα δείχνουν ότι δύσκολα η δεύτερη θητεία του Μητσοτάκη θα ολοκληρωθεί, 90 βουλευτές της ΝΔ αντέδρασαν και έσπευσαν να διαχωρίσουν τη θέση τους μήπως και συγχωρεθούν από τους οργισμένους ψηφοφόρους. Και τη σκυτάλη πήραν έντεκα βουλευτές της ΝΔ που ζητούν εξηγήσεις για την ακριβή ενέργεια.
Τα ΕΛΤΑ άλλωστε δεν είναι μια οποιαδήποτε επιχείρηση. Για δεκαετίες αποτέλεσαν το κύριο και σήμερα το μοναδικό σημείο επαφής πολλών χωριών με το κράτος, τον κόσμο. Από τη σύνταξη του ηλικιωμένου μέχρι το δέμα του παιδιού που σπουδάζει, τα ταχυδρομεία ήταν υποδομή κοινωνικής συνοχής. Το να τα καταργείς και μάλιστα χωρίς διάλογο, χωρίς σχέδιο, χωρίς καν ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών αποκαλύπτει αλαζονεία από μια αντιλαϊκή εξουσία.
Η κυβέρνηση θορυβήθηκε από τις αντιδράσεις και τα δημοσιεύματα του Τύπου που τη στήριζαν. Ενδεικτικός ο τίτλος στα «Νέα»: «Ιδιωτικά συμφέροντα πίσω από τα λουκέτα στα ΕΛΤΑ». Ετσι, ενώ είχε αποδεχτεί την πρόταση για έκτακτη συνεδρίαση της ολομέλειας της Βουλής για το θέμα, την ανέβαλε με τη δικαιολογία ότι παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας! Στην ουσία τον διέταξαν να παραιτηθεί για να χρεωθεί αυτός όλες τις ευθύνες, όπως κάνουν πάντα.
Αλλωστε τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ Γρηγόρη Σκλήκα αυτοί τον έφεραν το 2023 ως αποτελεσματικό τεχνοκράτη για να σώσει την εταιρεία. Και από την ανάληψη των καθηκόντων του η εικόνα του δικτύου των ΕΛΤΑ έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές. Την περίοδο εκείνη τα ταχυδρομικά καταστήματα ήταν 600 σε όλη την επικράτεια. Ωστόσο, μέσα σε δυόμισι χρόνια 143 καταστήματα έκλεισαν με την υπόσχεση ότι δεν θα χρειαστούν άλλα λουκέτα και τώρα ο κ. Σκλήκας ανακοίνωσε ότι θα κλείσουν ακόμη 204, οδηγώντας σε μείωση του δικτύου κατά 58%, στα 253 καταστήματα!
Ολο αυτό το διάστημα ο εν λόγω τεχνοκράτης διπλασίασε τον μισθό του από 7.374 στις 13.417 ευρώ (+50.000 μπόνους!), προκαλώντας ερωτήματα σχετικά με τη διαχείριση των οικονομικών των ΕΛΤΑ, ειδικά σε μια περίοδο δυσκολιών για τον οργανισμό. Εκτός αυτού, ο κ. Σκλήκας, που υποτίθεται ότι έπρεπε να κάνει οικονομίες σε έναν ελλειμματικό οργανισμό, αποφάσισε να μεταφέρει τα κεντρικά γραφεία της διοίκησης σε νέο ανακαινισμένο κτίριο 11.725 τ.μ. με 77 θέσεις για αυτοκίνητα στο υπόγειο γκαράζ και μηνιαίο μίσθωμα 180.000 ευρώ, ενώ δαπανούσαν εκατομμύρια σε πολυεθνική εταιρεία (PwC) για συμβουλές!
Το επιχείρημα του κυβερνητικού εκπροσώπου για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα ήταν ότι κάθε κατάστημα των ΕΛΤΑ μπαίνει μέσα 150.000 ευρώ τον μήνα. Για να παρέμβει ο βουλευτής Μαγνησίας της ΝΔ Χρήστος Μπουκώρος ρωτώντας: «Λέτε τα υποκαταστήματα μπαίνουν 150.000 ευρώ μέσα το καθένα. Δείξτε μας την οικονομική ανάλυση». Φυσικά δεν έλαβε απάντηση.
Να θυμίσουμε ότι όταν ήταν να κλείσει η Ολυμπιακή Αεροπορία, ο σημερινός αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης είχε υποσχεθεί για να γίνει δεκτή η απόφαση: «Με το κλείσιμο της Ολυμπιακής θα χτίζουμε κάθε μήνα ένα νοσοκομείο»! Απίστευτοι τύποι! Ο,τι έχει έλλειμμα πρέπει να το κλείνουμε, εκτός από τη ΝΔ που ως κόμμα έχει κάθε χρόνο χρέος 55 εκατομμυρίων και συνολικά στις τράπεζες οφείλει πάνω από 500 εκατομμύρια!
Τελικά η απόφαση για το κλείσιμο των 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ πήγε πίσω για τρεις μήνες. Ο αντικαταστάτης του παραιτηθέντος Σκλήκα, ο Μάριος Τέμπος, στέλεχος της ιδιοκτήτριας εταιρείας, της ανταγωνιστικής ACS Courier (!), δεσμεύτηκε ότι το σχέδιο για λουκέτα σε 204 καταστήματα τελικά θα υλοποιηθεί! Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών εταιρειών κούριερ καραδοκούν. Αλλωστε έχουν λάβει τη διαβεβαίωση Μητσοτάκη, που όλο αυτό το διάστημα κάνει το κορόιδο τηρώντας την υπόσχεση ότι τα ΕΛΤΑ θα βγουν από τον ανταγωνισμό! Και οι αντιδράσεις δεν θα σταματήσουν όσο ο Μητσοτάκης γκαζώνει να ξεπουλήσει και το νερό προτού φύγει.
https://www.documentonews.gr/
