1 Ιουν 2014

Η φάπα ως πολιτική

του Θρασύβουλου Πανταζή.
 Είναι λάθος να αντιμετωπίζουμε τους ψηφοφόρους της Χ.Α. ως ενιαίο σύνολο. Ο μόνος τρόπος για να τους καταλάβουμε και συνεπώς να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο είναι να τους κατηγοριοποιήσουμε.

Ποιοι είναι, λοιπόν, όλοι αυτοί που ψήφισαν τους ναζί;
Ένα μέρος είναι σίγουρα οι φασίστες, αυτοί που έχουν τατουάζ τη σβάστικα στο μπράτσο ή στην ψυχή τους. Είναι το 0,29% του 2009; Ίσως όχι. Ίσως είναι λίγο παραπάνω. Ίσως το 0,29% ήταν αυτοί που τολμούσαν να το εκφράσουν. Ίσως τους υπόλοιπους να τους απορροφούσε η λαϊκή δεξιά της Ν.Δ. π.χ., ο Ψωμιάδης ή το ΛΑΟΣ (θυμάστε το «Καρατζαφύρερ»;). Σε αυτούς υπάρχει λόγος να απευθυνθούμε; Όταν κάποιος κάνει τη σβάστικα τατουάζ, είναι πλέον αργά. Τον αφήνεις στο σκοτάδι του. Μαζί με αυτούς και οι ηλίθιοι. Αυτοί οι τύποι από τα γυμναστήρια με τα ξυρισμένα κεφάλια που βηματίζουν στρατιωτικά πίσω από τον Κασιδιάρη και που ξαφνικά διαπίστωσαν ότι η ενασχόληση με το kick boxing δεν τους προσφέρει μόνο θέση πορτιέρη σε μαγαζί αλλά και πολιτική έκφραση. Πώς να απαντήσεις στο επιχείρημα του γρυλίσματος; Κάθε κοινωνία δικαιούται ένα ποσοστό πολιτών που έμειναν στα πρώιμα στάδια εξέλιξης του ανθρώπινου είδους.
Μετά είναι οι φασίζοντες. Προερχόμενοι κυρίως από τον στρατό και τους ένστολους. Άνθρωποι που έχουν στο μυαλό τους το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια», ή στο σαλόνι του σπιτιού τους προσωπογραφία του Καραΐσκάκη.
Αυτούς, εμείς τους στείλαμε στη Χ.Α. Όλα αυτά τα χρόνια που όποιος τολμούσε να μιλήσει για ένδοξους προγόνους τον στέλναμε να τους συναντήσει στον Καιάδα ως να ήταν ο Πατακός ο ίδιος. Λες και εμείς οι υπόλοιποι δεν καμαρώναμε για τον Περικλή, τον Αλέξανδρο ή τον Μιαούλη. Και εδώ την κυριότερη ευθύνη έχει η «ανανεωτική, σύγχρονη» αριστερά η οποία με τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και τα «κουδούνια» που τους κρεμούσαν τους έστειλαν στον άλλον «Καιάδα». Αυτούς μπορούμε να τους ξανακερδίσουμε όταν τους βάλουμε στο επίπεδο που δικαιούνται. Ο καθένας δικαιούται να πιστεύει στο μεγαλείο του δικού του έθνους. Ο στρατηγός πρέπει να χαίρει της εκτίμησης και του σεβασμού από όλη την κοινωνία. Ο αστυνομικός να αντιμετωπίζεται ως ο επαγγελματίας που υπερασπίζεται την αξιοπρέπειά μας και όχι ως «μπάτσος, γουρούνι, δολοφόνος».
Και τέλος, οι υπόλοιποι, οι «θυμωμένοι-αγανακτισμένοι». Το μεγάλο αίνιγμα. Γιατί αυτοί οι άνθρωποι δεν πήγαν προς τα αριστερά; Ίσως γιατί δεν τους φτάνει η διαμαρτυρία. Ίσως γιατί θέλουν να πλακώσουν τους πολιτικούς, και όχι μόνο, στο ξύλο και όχι μόνο να διαμαρτυρηθούν. Και αφού δεν μπορούν να το κάνουν οι ίδιοι, αλλά ξέρουν ότι ούτε η Κανέλλη, ούτε ο Αλαβάνος θα το κάνουν, στέλνουν στη Βουλή τον Κασιδιάρη για να αρχίσει τα χαστούκια. Είναι αυτοί που θέλουν να στείλουν τον χρυσαυγίτη να πλακώσει τον γιατρό ή τον εφοριακό που τους ζήτησε φακελάκι, ή το δάσκαλο που αντί να κάνει μάθημα στο παιδί τους, «ξύνεται», ή τον εργολάβο που ενώ χρυσοπληρώθηκε έκανε την κακοτεχνία. Και αφού ξέρουν ότι σε αυτήν τη χώρα ο Ιατρικός Σύλλογος θα αθωώσει τον γιατρό, οι συνδικαλιστές θα ουρλιάξουν για πολιτική δίωξη του εφοριακού και ο τοπικός βουλευτής ή δήμαρχος θα αρχίσει τα τηλέφωνα για να καλύψει τον εργολάβο, επιλέγουν τη λύση της φάπας που πιστεύουν ότι αποδίδει πάντα. Όταν σε αυτόν τον τόπο επιτέλους επιβληθεί η δικαιοσύνη του συνόλου και όχι του ατόμου ή της συντεχνίας, τότε ίσως αυτοί οι πολίτες επιστρέψουν στο συνταγματικό τόξο. Όταν μπούνε στη φυλακή και άλλοι Τσοχατζόπουλοι ή όταν ο κύριος «τα φάγαμε όλοι μαζί» μας εξηγήσει γιατί τόσα χρόνια συνυπήρχε στον ίδιο πολιτικό χώρο με όλους αυτούς. Τότε, ίσως, ο κόσμος που νιώθει ότι τον κοροΐδέψανε και συνεχίζουν να τον κοροΐδεύουν στρέψει τη δυσαρέσκειά του σε δημοκρατικές διεξόδους.
Γιατί όπως λέει και ο «σοφός λαός», όταν σπείρεις λαΐκισμό, ανομία, διαπλοκή, ατιμωρισία, θα θερίσεις Παναγιώταρους...http://www.protagon.gr